"דאגה לבריאות פצועי צה"ל היא אינטרס משרד הביטחון"

עוזר יו"ר ארגון נכי צה"ל בירושלים, אהרון אהרנפלד, פונה למשרד הביטחון
בבקשה לשלוח את פצועי צה"ל לשיקום במכונים טיפוליים

עוזר יו"ר ארגון נכי צה"ל בירושלים, אהרון אהרנפלד, קורא למשרד הביטחון להפנות פצועים קשה לשיקום במכונים טיפוליים או לחילופין להכניס אנשי מקצוע לבתי הלוחם ברחבי הארץ. לדבריו, בתי הלוחם חסרים מרכיב אלמנטרי לטיפול בנכי צה"ל, מאחר ואין בהם אסמכתא רפואית. אהרנפלד הדגיש כי "דאגה לבריאות פצועי צה"ל היא אינטרס משרד הביטחון".

אהרנפלד (55) תושב ירושלים, נפצע קשה במלחמת יום כיפור במוצב המזח על גדות תעלת סואץ. הוא נפל בשבי יחד עם 37 לוחמי המוצב האחרים,לאחר 180 שעות של לחימה רצופה וללא הפוגה. למרות פציעתו הקשה, הוא שרד את השבי וחזר לארץ. בשובו, הוא נכנס לשיקום ממושך בבית החולים, אחריו למד תואר ראשון ולימודי מנהל בכיר באוניברסיטה העברית בירושלים והקים משפחה.

לפני כעשור, חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אהרנפלד, והוא הוכר כנכה כמעט ב- 100%, בגלל נמק שהתפתח ברגלו בעקבות פציעות המלחמה הישנות. לפני מספר חודשים, החל להתאמן במכון 'או 2' בהר הצופים בירושלים. "כעבור ארבעה חודשים של שיקום גופני וכושר תחת בקרה רפואית, הפכתי לבן אדם חדש", הוא אומר וממשיך, "חיי התהפכו ממש לטובה. התחלתי לעשות פעילויות שלא הייתי מסוגל לבצע במשך שנים, כמו רכיבה על אופני כושר והליכה מאומצת על הליכון".

עתה, פועל אהרנפלד לשכנע את משרד הביטחון להפנות פצועים קשים לשיקום במכונים טיפוליים כמו 'או 2'. לדבריו, הייחודיות של המכון הוא אימון גופני הנעשה במקביל לפיקוח רפואי. הוא מסכם: "אני באופן אישי לא רוצה כסף, אלא טיפול. המדינה צריכה לפצות אותנו על הנכות ועל המוגבלות".

בימים אלו, אהרנפלד, החבר בעמותת 'ערים בלילה', עמותת חיילי צה"ל שהיו בשבי האויב, ממשיך לפעול באופן נמרץ במטה המאבק למען גלעד שליט.

לפרטים נוספים: נגה גולדפינגר 02-6541822 שלוחה 104
פיני קבסה, מנהל משרד מסר אחד – 050-5618990