o2 האקדמיה לבריאות הגוף והלב

בשורה לעוסקים במקצועות הבריאות, מרכז O2 מכשיר צוותים מקצועיים, משמש מרכז להעשרה מקצועית ומקיים מחקר אקדמי בתחומי בריאות הגוף והלב.

מרכז O2  הוקם לפני 13 שנה ומאפשר לראשונה בארץ, לקבל אבחון יעוץ וטיפול אישי מצוות רב מקצועי הכולל רופא פיזיולוג, , דיאטן, פיזיותרפיסט, פסיכולוג ומאמן בריאות אישי. הנוסחה החדשנית להעצמה אישית והמבט הכוללני על בריאותו של האדם, הביאו לא מכבר להצלחות אישיות רבות בין מאות אנשים שהצליחו לראשונה לרזות, להוריד לחץ דם, לאזן את רמת הסוכר ולהתגבר על כאבים כרוניים. ובהמשך, להתמיד לראשונה בחייהם בפעילות גופנית ולקיים אורח חיים בריא. במקרים מסוימים, מעיד פרופ' טדי וויס המנהל הרפואי של המרכז , ניתן  להפסיק או להפחית  את הטיפול התרופתי ואף את הצורך הניתוחי.
מעבר להצלחות האישיות, גאים במרכז על ההשיגים האקדמים: מחקר ופיתוח במדעי הרפואה וכן הכשרות וקורסים בין תחומיים בממשק שבין רפואה, פסיכולוגיה של השינוי ואימון גופני. המרכז חרט על דגלו "קידום בריאות" מיתוך טיפוח הידע של והכשרה של אנשי מקצוע המתעניינים במדעי הבריאות והאימון הגופני.

O2 בחוד החנית: מדע מחקר ופיתוח

מרכז O2 פותח צוהר למחקר בין תחומי ומאפשר למומחים שונים, להבין טוב יותר את השפעות הפיזיולוגיות המיטיבות של הפעילות הגופנית. בכך מקווים החוקרים נשכיל להשתמש בפעילות גופנית במרשם מדוייק, ככלי יעיל במיוחד לריפוי מחלות שונות. מחקריהם של מייסדי המרכז פרו'פ טדי וייס וייס וד"ר חורש דור-חיים פיזיולוג ומנכ"ל המרכז זכו להוקרות ופרסים רבים בארץ ובחו"ל. עבודת המחקר של דור-חיים, המתמקדת בהשפעה של פעילות גופנית אירובית על מערכת החשמל בלב, היא דוגמה חיה לפוטנציאל הריפוי של פעילות גופנית במירשם.

קורסים מיקצועיים

קורס מאמני הבריאות במרכז O2 המסמיך את המשתתפים בו להוביל שינוי בחייהם של אנשים בהתאם לצרכים הבריאותיים שלהם: אנשים הסובלים מהשמנת יתר, חולים שעברו התקפי לב, טיפול בליקויי יציבה ובעיות אורטופדיות. הקורס נמשך שנה וכולל לימודים עיוניים, כמו גם שעות רבות של התנסות מעשית, במסגרת סטאז'- שמתבצע אף הוא במרכז O2. "הגישה הייחודית וכלי העבודה החדשניים הנלמדים בקורס", אומר דור-חיים "פתחים צוהר לאנשי מקצוע מתחום החינוך גופני, אימון הכושר וכן לבעלי הסמכה רפואית פרה-רפואית, לרכוש מקצוע מאתגר במיוחד ולהנהיג שינוי אמיתי באורח החיים של המטופל".

תנאי הקבלה לקורס כוללים מבחן מעבר, ראיון אישי וכמובן נבדקות הכשרות וניסיון קודם. בוגרי הקורסים כבר עובדים בתחום, המצטיינים מועסקים על ידי מרכז O2.

דור-חיים: "מניעת מחלות כרוניות, באמצעות פעילות גופנית, נמצאת על סדר היום הציבורי, כמובן לא רק ב o2, אלא בכל העולם המערבי, ומכאן שבוגרי הקורסים מקבלים כלי עבודה שישמשו אותם אלהה גם מעבר לפעילותם ב- O2".

קורס טיפול בפציעות ספורט לקהל הרחב

הקורס מיועד לבעלי רקע ותעודות הסמכה באימון גופני. המשתתפים לומדים תכנים תיאורטיים ויתנסו באופן מעשי, באבחון וטיפול בפציעות ספורט שכיחות. זאת על ידי סקירה של האתרים הפגיעים, שתכלול טכניקות טיפול ייחודיות לעמוד שידרה, כתפיים, ברכיים וקרסוליים.
בוגרי הקורס החדש יסייעו לא רק לספורטאים מקצועניים, אלא לכל מי שעוסק בפעילות גופנית וסובל מכאבים. ההרשמה לקורס נמצאת בעיצומה, אז אם אתם בעלי רקע בתחום הספורט, אתם מוזמנים למהר ולהירשם.